Porsche 911

S Targa 69 LWB
159900 €
+ liikkeen toim.kulut 100 €
Vuosimalli 1968
Mittarilukema 25800 km
Käyttövoima Bensiini
Vahteisto Käsivalintainen
Vetotapa Takaveto
Rekisteritunnus AET-2

Perustiedot ja tekniset tiedot

  • Ajoneuvolaji Henkilöauto
  • Korimalli Avoauto
  • Käyttövoima Bensiini
  • Vuosimalli 1968
  • Mittarilukema 25800 km
  • Vaihteisto Käsivalintainen
  • Vetotapa Takaveto
  • Teho 0 kW
  • Huippunopeus km/h
  • Kiihtyvyys 0–100 s
  • Iskutilavuus 1990 cm3
  • Keskikulutus l/100km
  • Kaupunkikulutus l/100km
  • Maantiekulutus l/100km
  • Co2-päästöt 0 g/km
  • 1. käyttöönottopäivä 30.11.1968
  • Edellinen katsastus 4.9.2023
  • Vetokyky jarruilla kg
  • Vetokyky jarruitta kg
  • Kokonaismassa kg
  • Omamassa kg
  • Istumapaikat
  • Väri Vihreä
  • Pituus mm
  • Korkeus mm
  • Leveys mm
  • Rekisteritunnus AET-2

Varustelu

Lisätiedot

Porsche 911 S Targa 69 LWB

Auto joka oli klassikko jo syntyessään mutta historiansa myötä muuttui ikoniseksi klassikoksi.

Tässä yksilössä on vieläpä historia koko matkallansa vailla vertaa eikä toista samanlaista kirjoiteta! Kyseinen malli on 911 S Targa Long Wheel Base (LWB) 69 joka on ensimmäistä sarjaa pidemmästä akselivälistä ja S-malli takaa aina harvaisuutta sekä vieläpä Targa-mallina on ollut rajoitettu 614 kappaleen valmistuserä tiettävästi ainoa Suomessa. S-mallissa on 2.0 boxer 6-kone joka kehittää 170-hevosvoimaa, 5-vaihteinen vaihteisto, polttoaineen ruiskutusjärjestelmä (MFI) sekä 4x levyjarrut. Autossa on alkuperäiset Fuchs-vanteet sekä varapyöränä viides samanlainen.

Mennäänpä seuraavaksi auton historiaan sillä se on mielenkiintoinen.

Auto on tuotu uutena Suomeen Wihurin toimesta ja ollut heillä käytössä ensimmäiset vuodet, autolla on välissä ollut yksityinen omistaja parisen vuotta jonka jälkeen auto on vaihtanut omistajuutta Marimekolle käyttäjänä on merkitty yhtiön perustaja Armi Ratia. Muutaman vuoden omistajuuden jälkeen auto on siirtynyt vuonna 1978 autoharrastajalle joka on autoa pitänyt pitkälle aina 2020-luvulle saakka. Auto on 1998 museokatsastettu ja viimeisin katsastus on suoritettu 2023/8, seuraava katsastus on suoritettava 2027/7. Koska historia on vähintään mielenkiintoinen on autoon myös kansallisarkistosta hankittu kopiot rekisteriotteesta todentaakseen historian, autossa on myös runsaasti katsastustodistuksia matkan varrelta.

Auto on myös perushuollettu 5/2024 sekä vaihdettu uusi alkuperäinen polttoainepumppu. Autoon seuraa mukaan alkuperäinen äänenvaimennin sekä alkuperäiset etuistuimet.

Autossa on nyt alkuperäiset Sport-istuimet uudelleen verhoiltuna myös takaistuimet samanlailla. Auto toimii teknisesti hyvin, lähtee normaalisti käyntiin ja ajolleen tuttu. Mittarilukemana on 25800km.

Auton kuntomäärite on hyvin säilynyt mutta hieman kuluneisuutta. Siksi tämän pyyntihinta ei ole 200,000€ vaan vähempi huomioiden jokunen virhe luokitellessa auton kuntoisuutta. Auton yleiskunto on kotimaiset näyttelyt kestävä vallan mainiosti näinkin!

Koska auton historia on Suomalaisuutta henkivä ja erittäin komea, emme haluaisi tätä ulkomaille myytävän, toivomme vakavasti Suomalaista ostajaa jatkamaan auton historiaa ja pitämään auton kuntoa yllä. Autolla on ajettu vähäisiä määriä vuosittain auton ylläpitämiseksi ja vuonna 2022 myös Pyynikinajojen etuautonakin on nähty.

Auto sijaitsee Work Cars Tampereen pisteellä ja myynnistä vastaa vain Tero Tarvainen P. 0405027026 tero.tarvainen@workcars.fi

Esittelyvideo autosta: https://www.youtube.com/watch?v=q_1OCyemStI

For international buyers. Primarily we sell the car only to Finns but if we don't find we can consider selling it out but not to brokers. We hope that you will translate the introduction text and understand the value of the car from the history of Finnishness. Please send mail tero.tarvainen@workcars.fi or Whatsapp +358405027026

Mikael Mäkinen - Work Cars
Mikael Mäkinen
Taksimyyjä
Dimitri Suokas - Work Cars
Dimitri Suokas
Myyjä

Lähetä tarjouspyyntö